19 HOURS OF TRAVELLING

tisdag, juli 15

Det här kommer att bli ett lite annorlunda inlägg än vad ni kanske hade tänkt. Har för länge sen sett på olika bloggar såna här "ett-foto-i-timmen"-inlägg, där man alltså tar ett foto i timmen. För att själv ha bättre koll på vilken bild som var vilken klocktid och för att inte fuska så har jag haft min telefon med appen Timiqa med på bilden hela tiden. Jag gjorde alltså det här på den dagen som vi for till Grekland, så det blir ett inlägg fullt av resande!

Vaknade typ halv 5, så min första bild är för klockan 4. Vissa bilder är tagna lite sent, som den här.

 Ett tag senare var jag klar och åt morgonmål medan vi väntade på taxin.

 Klockan 6 satt jag på flygplatsen och drack kaffe för att få i mig lite koffein.

 Fortfarande på flygplatsen.

 Såklart hade vi turen att sitta vid ett fönster som var alldeles igen-immat hela flygplansresan. Tack för den jettime...


 Framme på Samos flygplats! Minsta flygplatsen jag har varit på i hela mitt liv, typ samma storlek som vårt hus, det fanns bara ett litet rullband och det var allt i hela byggnaden.

 En timmes taxifärd över tvärs över hela Samos.

 Lunch i hamnen medan vi väntade på båten som skulle komma först klockan 5.


 Hade fortfarande mina flygplanskläder på men däremot nya flip flops.

 Vi köpte lite snacks i en liten kiosk.

 Äntligen kom båten och vi for iväg från Samos.

 Vi väntade på att få stiga av på den lilla grekiska ön Ikaria, dit vi skulle.

 Framme i Ikaria, i vårt beach house.

 Min telefon laddade ur sig så jag lånade min systers.

 Glömde helt bort att ta bild så det blev lite sent. Men vi såg i alla fall på grekisk tv.

Vi var så sjukt trötta så det här blev sista bilden. Slutade som det började, med bara ben i en vit säng, bara att på en helt annan plats på jorden.

Det var mitt ett-foto-i-timmen inlägg! Har alltid förut efter resor satt alla bilder i ett och samma inlägg, men tänkte testa på att göra lite annorlunda nu. Så det kommer komma massor av inlägg och massor av bilder! Dessutom har jag gjort en liten lookbook med outfits!
Tänker tidsinställa inläggen för jag är bara hemma några dagar före vi far iväg igen. Ni kan alltså ännu ställa frågor till frågestunden, så fråga på bara!

3 kommentarer:

  1. Härliga foton.
    Lite annorlunda, men kul på detta vis med att fota telefonen hela tiden.
    Hoppas ni har en bra och trevlig resa.

    SvaraRadera
  2. Underbara semesterbilder =)

    SvaraRadera
  3. man ska väl se även transporterna som en del av upplevelsen, men ofta bli det mycket dötid, ha en skön semester

    SvaraRadera